Co vidíte jako první, když přejdete na jakýkoli web, blog či e-shop? Samozřejmě, že nějakou fotku. Díky nim můžete vybudovat velmi atraktivní design a důvod, proč by se uživatel u vás měl zdržet. A ideálně si i něco přečíst nebo nakoupit. Optimalizovat fotografie je tak naprostou nezbytností.
Důvodů je ale hned několik. Za prvé, náš mozek dokáže vnímat až 90 procent informací, pokud jsou vizuálního rázu. Až 30 procent lidí používá k prohlížení stránek smartphony, pro které velké formáty nejsou ideální. I když to dříve bylo jedno, teď jde o zásadní věc. A když vymazlíte popisy, pomůžete vyhledavačům s nalezením toho, co nabízíte. Vylepšíte tak své SEO.
Ideální velikost
Součástí úspěšné optimalizace jsou i technické parametry. Základem je samozřejmě dobrá kvalita. Jenže ta většinou znamená přílišnou velikost. Až se budete rozhodovat a vybírat, rozhodně nechoďte přes 2000px. Nejlepší velikostí je maximálně rozměr 1024px na šířku. Větší skutečně nepotřebujete, i když si to možná myslíte. Pamatujte ale na to, že lidé si vás prohlížejí i na telefonu.
Zobrazení musí být rychlé, proto myslete i na velikost souboru. Existují šikovné nástroje, které zkomprimují obrázek např. z 500 kB na 68 kB bez toho, aniž byste to poznali na kvalitě. Využít na to můžete Tinypng.com, kde můžete zmenšit i několik souborů najednou.
A co s formátem?
Formát je velmi jednoduchý. Na výběr máte JPG, PNG, GIF anebo vektorové SVG. Tyto jsou i obecně nejpoužívanější, proto zajisté nebude problém se k nim dostat. To, jak fotku uložíte je také důležité. Jak pro funkčnost, tak pro vyhledávač.
Vyplňte všechny kolonky
Popisy a titulky nemusíte brát až tak vážně, ale vyhledávač se podle nich řídí. Copywriteři navíc mají skvělou příležitost si ještě víc pohrát s textem. Alternativní popisek (ALT) je jedním ze základů online marketingu. Během vyplňování nezapomeňte na klíčové slovo, ale na druhou stranu to ani nepřehánějte. U jednoho stačí zmínit jen jedno keywords. Obdobně si počínejte u titulku (title).