Obliba převozu bicyklů uchycených na „kouli“ za autem roste. Má totiž mnohé výhody ve srovnání s klasickou metodou převážení na střeše.
Problém s parkováním
Podzemní a nadzemní garážová stání – na pohodlné parkování s koly na střeše zapomeňte, nemusíte se s nimi vejít ani do podzemních nebo nadzemních garážových teras, ani do vlastní garáže u domu. Parkovat s nimi můžete pouze na nekrytých prostorách, což je nepříjemné zvláště přes noc v místech, která nejsou pod trvalým dohledem. Ačkoli můžete mít náklad zajištěný zámky, některé nenechavce to bude i přesto lákat, a když už kola neodcizí, mohou poškodit samotný nosič a jeho uzavírací mechanismus.
Příprava na cestu – mnozí řidiči rádi chystají veškeré potřebné záležitosti v předstihu, před delší jízdou se to také vyplatí, zvláště před dovolenkovými pobyty mimo domov. U nosičů na tažné zařízení máte v tomto směru výhodu – v poklidu navečer naložíte kola, upevníte je a zkontrolujete, zaparkujete s autem v garáži a ráno stačí jen posnídat a vydat se na cestu. S bicykly na střeše se do garáže nevejdete a musíte je zbytečně ve stresu nasazovat těsně před jízdou.
Jízdní vlastnosti se prakticky nezmění
Aerodynamika s koly umístěnými za automobilem se prakticky nezmění a můžete tímto způsobem převážet i čtyři kola najednou. Takový vůz není citlivý na nárazy a poryvy bočního větru a řízení vozidla je takříkajíc shodné s jízdou bez kol. Na jízdní vlastnosti nemá významný vliv ani jejich hmotnost, je to jako kdybyste naložili do kufru zhruba jeden až dva pytle cementu.
Nosnost střechy – každý vůz má omezenou nosnost, která se udává v parametrech v servisním manuálu. Většinou se pohybuje kolem jednoho sta kilogramů. Od tohoto údaje musíte odečíst hmotnost nosiče a střešních příčníků, což je zhruba 20 kg, a přibližně 80 kg zbývá na ostatní náklad. Pokud budete tímto způsobem převážet čtyři horská kola o hmotnosti 17 – 20 kg, jste na hranici povoleného limitu.