Člověk si může říci, že nezáleží ani tak na zevnějšku, jako na tom, co je uvnitř a to by si řekl bezpochyby správně. Není nic více povrchního než hledět pouze na to, jak někdo vypadá a soudit jej podle kvality obleku či obuvi, podle látky, ze které je jeho oblečení vyrobeno, či snad z jaké dílny pochází. Ale lidská společnost je nedokonalá a stejně tak jsou i lidé nedokonalí. A dokud si nebudeme číst myšlenky a sdílet pocity, budeme se vždycky nejdříve orientovat prvním dojmem a poté tím, jak vnímáme druhého skrze jeho chování, řeč těla, mluvu či gestikulaci.
Móda patří právě k tomuto prvnímu dojmu, neboť je rozdíl, když například na pohovor vkročíte v teplácích a v tričku a když tam vkročíte v obleku, učesaní a voňaví. Samozřejmě, můžete zaměstnavatele okouzlit tak moc, že si vás najme i s těmi tepláky, ovšem málokdy se jedná o skutečně tak jedinečného člověka, že někdo ignoruje jeho zevnějšek. Módní trendy jsou nemilosrdné k nepozorné mysli, takže pokud chcete zůstat neustále „v obraze“, musíte být ve střehu, pořád musíte sledovat, co se nosí a co ne, co se vrací a co se zase ztrácí. Například hipster móda je už dneska překonaná věc, plnovousy, kšandy a brýle vystřídaly zase jiné kousky oblečení.
Častokrát se ale najde klasika, která nestárne a která se hodí snad ke všem událostem už po celá staletí. Můžeme tomu říkat business casual, formal nebo jiným cizím pojmem, ale celá magie je v tom, že vidíte hezky upraveného člověka, ideálně v čistém oblečení, ve kterém kombinuje prvky nebo se drží osvědčeného receptu. Tím receptem může být například sako, kalhoty, jednobarevná košile a lehké polobotky, pro mladého člověka ideální. Může to být ale také pěkný pár bot, nové kalhoty a jednobarevné tričko nebo džíny, pokud jsou vhodně kombinovány. Takže nemusíte se vždy orientovat podle výstřelků módy, občas stačí jenom vzít to, co se osvědčilo a jenom to trochu obměnit.