Čekání je jednou z nejnepříjemnějších činností, jakou člověk zná. Pokud to není čekání cílené, na jehož konci je něco příjemného. Přešlapování a neustálé sledování hodin na letišti rozhodně mezi cílené čekání nepaří.
- Dnes je ale možné v případě zpoždění letu požádat o odškodnění.
- Je ale zapotřebí vědět, jakých konkrétních situací se kompenzace za zpožděný let týká.
Podle přesně určené definice je délkou zpoždění myšlen rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu. Není ale možné žádat odškodnění i v případě, že Vaše letadlo dosedlo na runway o deset minut později. Zpoždění musí být alespoň tříhodinové. Další možností je, pokud vinou této okolnosti nestihnete návazný spoj.
Podmínky kompenzace jsou jasné
Pro výpočet odškodného jsou určující základní parametry, mezi které patří i vzdálenost počáteční a cílové destinace. Jednou z důležitých otázek také je, zdali bylo v kompetenci letecké společnosti zpožděný let ovlivnit. Až tedy přehodnocením veškerých okolností je možné zjistit, jestli právě Vy budete mít na kompenzaci nárok. Dalším parametrem pro určení odškodného je také fakt, kde byl let uskutečněn.
- Pro odškodnění hovoří
- let v rámci Evropské unie nebo členského státu (Norsko, Švýcarsko, Island).
- to, že se odletová destinace nachází přímo uvnitř Evropské unie nebo členského státu.
- fakt, že je let organizován leteckou společností se sídlem na území Evropské unie nebo členského státu.
Aby nemohlo dojít ke sporným situacím, je dobré vše zdokumentovat. Je to jednoduché – jestliže máte dojem, že můžete mít nárok na odškodnění, prostě si vyfotíte příletovou tabuli s časem příjezdu Vašeho letu.
- Pokud zpoždění trvá déle nežli pět hodin, můžete zažádat o vrácení ceny nevyužité části letenky a požádat o dopravu do místa, odkud jste vyjeli.