Být kreativním se dá naučit. Je to docela jednoduché, záleží na tom, jestli chcete. Nehledejte v to žádné převratné řešení nebo snad speciální návod. Je to poměrně dost jednoduché. Máte v zásadě tři možnosti:
Můžete použít nápady, které jste ve svém podnikání už použili, o kterých víte, že fungovaly.
Kopírovat se sice nemá, ale můžeme také použít nápady konkurence a není nutné je okopírovat (ani to nejde), ale velmi se jejich nápadu přiblížit.
Nebo se tedy můžete pustit do vlastního nápadu a vlastního návrhu.
Je jasné, že první dva nápady nejsou kreativita, ale spíš taková polo-kreativita. Nemusíte začínat od nuly, máte se tudíž od čeho odpíchnout a můžete ho trochu pozměnit, ale váš nápad to nebude.
Samozřejmě, že pravým uměním je najít tu správnou techniku, umět se na věc podívat s dostatečným nadhledem, spojit zdánlivě nesouvisející myšlenky a věci do jednoho společného cíle, výrobku, nápadu!
Když se podíváme na ty nápady převzaté, které dotvoříme sami, nemusí to být až tak špatný nápad. Představte si, jakože někdo vymyslel pizzu neboli určitou techniku, a vy už jen dozdobili ten vršek.
Ideální také je, mít hodně otevřené oči a koukat se pořádně kolem sebe. Nevadí, že podnikáte například v energetice. Ač by vás to vůbec nenapadlo, můžete použít nápad prodejce koláčů. Respektive nějaký jejich marketingový tah.
Inspirací vám mohou být i televizní pořady. Televizní seriály, které běží aktuálně v TV a vy víte, že jsou sledované, to samé platí například o pořadech hudebních, nebo kauzách, jež už nějakou dobu převládají v médiích tištěných, mohou pomoci právě vám. A můžete podnikat v jakémkoli oboru. V tom je právě ten vtip, umění a perfektní technika, kterou využijete pro svůj obor. Jen si musíte dát dohromady zdánlivě nespojitelné!
Pozor na krádež
Nemůžete ale udělat to, že si najdete webové stránky nějaké firmy, které se vám líbí a dosadit si vaše logo. To by byla krádež. Ale pokud se necháte jen inspirovat a přidáte k tomu svou a správnou techniku, nejen, že to nebude krádež, ale může z toho vzejít prima nápad, který vaší firmě přinese užitek.