Firmy produkují mnoho reklamních předmětů, které potom rozdávají na akcích, které pořádají nebo sponzorují. Nejtypičtějšími jsou propisky, někdy se ale marketingové oddělení plácne přes kapsu a nechá vyrobit například reklamní trička.
Návštěvník akce potom takovéto tričko dostane a odnese domů. Ale teď nastává dilema. Můžu to tričko nosit, když například danou firmu nepodporuji? Můžeme namítnout, proč byl na akci dané firmy, když se mu nelíbí. Mohlo ale jít o akci, kterou daná společnost pouze sponzorovala. Dalším problémem je, že nošením tohoto produktu vlastně dělám dané společnosti zadarmo reklamu – je to vůbec legální? A nenáleží mi za to nějaké peníze? Koneckonců tím onu firmu propaguji!
Odpovědi na tyto otázky jsou poměrně jednoduché. Pokud jde o nošení reklamního trička s potiskem Promotextil firmy, s jejímiž principy nesouhlasíte, záleží pouze na vašem svědomí. Je pravda, že ona firma na tom nijak tratit nebude. Navíc se jedná o funkční oblečení, tak pro ho nevyužít. Ovšem je třeba říci, že pokud ho budete nosit, dáváte onu firmu do povědomí těch, kteří vás třeba jen na ulici minou, zvláště pokud má ono oblečení výrazný potisk.
Pokud jde o legalitu takovéhoto postupu, pak je nutno říci, že je zcela v souladu se zákonem. Nemusíte se tedy ničeho bát. A co se týče odměny, která vám za propagaci náleží, tak jste ji dostali, a to ve formě 100% slevy na onen kus oděvu. Ano, může se to zdát jako poněkud neférové jednání, je třeba si však uvědomit, že firma nemá žádnou záruku, že ono tričko skutečně budete nosit. V případě, že ne, jsou to pouze ztracené výdaje. Navíc by bylo poměrně těžké hlídat, zda onen oděv skutečně viditelně nosíte.
Přesto reklamní předměty včetně oblečení patří k základním marketingovým strategiím. Jedná se o jeden z nejjednodušších a hlavně nejlevnějších způsobů, jak dostat jméno firmy mezi širokou veřejnost. Pokud je to navíc spojeno s velkou propagační akcí, kde se ony věci dávají s velkou slávou zadarmo, potom je úspěch zaručen.
Věřte, že jde o poměrně zajímavé téma plné různých překvapivých zjištění.