Řidiči nákladních aut jezdívají po světě sem a tam. Je to jejich práce a nemohou činit jinak. Protože kdyby měly tyto vozy stát na jediném místě, sice by se nemohlo nic zlého stát, ale nevydělávaly by a firma by dříve či později zkrachovala. O nespokojenosti zákazníků, kteří potřebují někdy něco někam odvézt, ani nemluvě.
Ovšem je nasnadě, že by si takový řidič, nemaje vedle sebe nikoho, kdo by kontroloval jeho počínání a klepnul ho případně přes prsty, mohl počínat všelijak.
Těch možností by mohlo být!
- Mohl by cestou vzít nějakou tu černotu a přivydělat si na úkor zaměstnavatele.
- Mohl by si ‚splést nádrž‘ a natankovat tak na firemní náklady vlastní auto.
- Mohl by jezdit nehospodárně, protože ‚z cizího krev neteče‘.
- Mohl by ‚zapomenout‘ na některý úkol a dát si nedovoleně volno.
- A kdo ví, co všechno by ho ještě mohlo napadnout.
A zkuste si někoho takového odhalit, jsa jeho chlebodárcem! To je vlastně skoro nemožné. Protože s ním nikdo z šéfů či majitelů v kabině po celou šichtu sedět nemůže, to by stála jiná práce a bylo by to drahé.
Ovšem řešení se tu přesto nabízí. I takové řidiče s nákladními auty kontrolovat lze. Stačí k tomu gps sledování a monitoring nákladních vozidel v podobě RMC systému.
Tento způsob kontroly umožňuje GPS sledování nákladních vozidel, plánování, řízení a kontrolu jejich hospodaření a také sledování efektivity celého vozového parku v reálném čase. Stačí transparentní systém nakládání s pohonnými hmotami, snížení počtu ujetých kilometrů volbou nejideálnější trasy a s tím související úspory PHM i menší opotřebení techniky, nižší administrativní zátěž a vyšší výkon a efektivita vozidel a rázem mohou být provozní náklady klidně i o třicet procent nižší.
A to vlastně jenom proto, že majitelé či nadřízení vědí o všem, co se s firemními vozy a vším s nimi souvisejícím děje. Takže snáze všechno uhlídají a také snáze přijmou rozhodnutí, jež učiní práci ještě efektivnější. Což je v dnešní době nezbytné. Protože o peníze jde až v první řadě. A tratit zbytečně je hloupost.