Jednou z mnoha věcí, které internet přinesl lidstvu, je snadná komunikace. Pokud je někdo on-line, což znamená doslova přímo na drátě nebo se spojení, můžete vést rozhovor. Nezáleží na tom, jak daleko je od vás vzdálený, zdali je oblečený formálně nebo v pohodlném domácím oblečení. Zkrátka je tu pro vás v tento čas.
Je mnoho možností jak komunikovat
Způsobů jakým můžeme vést komunikaci je mnoho. A samozřejmě se nabízí možnost on-line spojení nejen s přáteli, ale i ostatními neznámými uživateli internetu. Proto je nutné být obezřetní, aby ostatní nemohli nějaký způsobem vámi předávané informace zneužít.
1. Chat – nejrozšířenější komunikační kanál. Setkat se zde můžete s přáteli, ale i s úplně cizími lidmi, kteří mají podobné zájmy. V mnoha případech se stává, že ne každý zveřejní svoji pravou identitu, takže vlastně nedokážete pořádně odhadnout, koho máte na druhém konci. Dají se pořádat i hromadné chaty, kdy je propojeno více uživatelů.
2. Skype – komunikační kanál, který vyžaduje stažení programu do vašeho počítače nebo telefonu. Zde oceňuji možnost video hovoru zdarma. Je to velké výhoda, pokud druhý má možnost připojení přes Skype, že můžete mezi sebou volat zdarma do jiných států. Samozřejmostí je i připojený chat, kdy vidíte, zdali je uživatel on-line.
Výhodou je sdílení obrazovek, kdy vám může dotyčný velmi snadno poradit při řešení problému.
3. ICQ – než se dostal do podvědomí Skype, patřil mezi nejrozšířenější on-line komunikační systém. Založil se účet a stáhl prográmek. Pokud jste měli chuť komunikovat, nastavili jste si „přítomný“ a ostatní viděli zelenou kytičku, tudíž vaši dostupnost. Mnoho firem tak komunikovalo se zákazníky, což je dnes již nahrazeno přímo komunikačními kanály na stránkách, kde se pohybujete nebo nakupujete.
4. On-line formuláře, jak jsem zmínila v předešlém odstavci, jsou velmi užívané a oblíbené v obchodní sféře. Nápis on-line značí, že na druhé straně je kompetentní osoba, která vám poskytne informace, které potřebujete získat pro uzavření obchodu.
5. Sociální sítě – jsou v dnešní době špičkou na trhu. Kdo by neznal Facebook nebo LinkedIn? Každý má svoje místo v komunikační sféře.
Výhodou on-line komunikace je rychlost a pohodlí, což šetří rozhodně náš drahocenný čas.